Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2018

ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ


Το Θέατρο Χαλκίδας καινοτομεί και εμπλουτίζει τις δραστηριότητές του κάνοντας ένα άνοιγμα στον Θεατροπαιδαγωγικό τομέα. Θέλοντας να αναδείξει την ουσιαστική χρησιμότητα του θεάτρου στην εκπαίδευση, συνεργάζεται με την θεατροπαιδαγωγό Ευρυδίκη Σαμαρά και προτείνει τα παρακάτω βιωματικά προγράμματα ψυχοκοινωνικής αγωγής που αφορούν τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας αλλά και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 

Πλήθος επιστημονικών ερευνών δείχνουν ότι οι συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες είναι εξίσου σημαντικές με τις διανοητικές ικανότητες και η ανάπτυξή τους συντελεί τόσο στην σχολική επίδοση, όσο και στην κοινωνική υγεία του σχολείου. Η χρήση της μεθοδολογίας του Εκπαιδευτικού Δράματος στην προαγωγή της ψυχικής υγείας αποτελεί μια καινοτόμο προσέγγιση στο χώρο αυτό. Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό εργαλείο, μια μεθοδευμένη εξέλιξη της δραματοποίησης και του θεατρικού παιχνιδιού, που δίνει την ευκαιρία στον συμμετέχοντα να εκφραστεί, να παρατηρήσει και να διερευνήσει, μέσα από τον προστατευτικό μανδύα του θεάτρου. Οι μαθητές, στο πλαίσιο μιας ιστορίας, βιώνουν υποθετικές καταστάσεις και καλούνται να προσεγγίσουν μια κατάσταση σε βάθος μέσα από διάφορους ρόλους και ποικιλία τεχνικών, όπως: σωματική έκφραση, αυτοσχεδιασμό, δημιουργική γραφή, μουσικοκινητική έκφραση, κλπ

Χώρος διεξαγωγής: η σχολική αίθουσα

Διάρκεια: τρεις διδακτικές ώρες για τις τάξεις Α’ έως ΣΤ’ δημοτικού , Α΄ και Β΄ Γυμνασίου, δύο ώρες για το Νηπιαγωγείο (νήπια-προνήπια)

Αριθμός συμμετοχής ανα πρόγραμμα: μέγιστος 25 μαθητές

Κόστος: 3,5 ευρώ ανά μαθητή

Τα προγράμματα είναι εγκεκριμένα από το Υπουργείο Παιδείας από τις 27/1/ 2017 ( με αριθμό πρωτοκόλλου Φ.14/142/13313/Δ1)

Α΄ Προγραμμα: «Ένας άλλος μινώταυρος»

Θεματική: Διαφορετικότητα

Τάξεις: Νηπιαγωγείο, Α΄ και προσαρμοσμένο για τις Β΄, Γ’

Στόχοι: Οι μαθητές να αναρωτηθούν πάνω στους λόγους που οδηγούν τους ανθρώπους στην «απομόνωση» του διαφορετικού να βιώσουν τα συναισθήματα του αποκλεισμένου από την ομάδα ήρωα, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση, να αντιληφθούν το ρόλο που παίζει ο κοινωνικός περίγυρος στον αρνητικό ή θετικό στιγματισμό ενός προσώπου 

Δραματικό περιεχόμενο:
Τα παιδιά μπαίνοντας σε ρόλο αρχαιολόγων ανακαλύπτουν μια διαφορετική απόδοση της μορφής και της στάσης του γνωστού μυθολογικού τέρατος. Με ένα φλας μπακ στο χρόνο θα βρεθούν στα παιδικά χρόνια του Μινώταυρου και θα παρακολουθήσουν γεγονότα από τη ζωή του μπαίνοντας σε ρόλο πολιτών της Κνωσσού. Το παιδί - τέρας καθώς δεν βρίσκει θετική ανταπόκριση από τον κοινωνικό περίγυρο συμπεριφέρεται βίαια και οι γονείς του αποφασίζουν να τον κλείσουν στο λαβύρινθο. 


Β΄ Πρόγραμμα: «Λιονταροκτυπήματα»

Θεματική: Ζήλεια – Ανταγωνισμός

Τάξεις: Β΄, Γ΄, Δ΄ δημοτικού

Στόχοι: Οι μαθητές 
να διερευνήσουν τον τρόπο που η ζήλεια επηρεάζει την συμπεριφορά μας να αντιληφθούν τα βαθύτερα αίτια της ζήλειας, όπως ο φόβος και η έλλειψη αυτοεκτίμησης να βιώσουν το πως μια κοινωνία ανταγωνιστικού πνεύματος μπορεί να δημιουργήσει διχασμό να αντιληφθούν ότι η αξία κάθε προσώπου δεν καθορίζεται από τις ικανότητες του και να ενθαρρυνθούν εμμέσως στο να ζητήσουν τρόπους επιβεβαίωσης της αγάπης από τους γύρω τους. 

Δραματικό περιεχόμενο:
Δύο λιονταράκια μεγαλώνουν με τους γονείς τους μέσα σε μια αγέλη λιονταριών. Οι γονείς τους αναμένουν από αυτά να γίνουν δεινοί κυνηγοί, ακολουθώντας τους προπάτορές τους. Η σχέση των δυο αδερφών διαταράσσεται όταν ο ένας από τους δύο αναδεικνύεται ικανότερος στον τομέα αυτό. Καθώς ο πατέρας-λιοντάρι επιλέγει τον ικανότερο στο κυνήγι αδερφό για να τον συντροφεύσει σε αυτό, το άλλο λιονταράκι κάνει ότι μπορεί για να αναδειχθεί και αυτός άξιος ρισκάροντας τη ζωή του και προδίδοντας τον ίδιο του τον εαυτό. 


Γ΄ Πρόγραμμα: «Αναζητώντας τον Σπάιντερμαν»

Θεματική: Φόβος αποτυχίας 

Τάξεις: Ε΄ και ΣΤ΄ δημοτικού , δοκιμασμένο και προσαρμοσμένο και για τις Α’ και Β’ Γυμνασίου

Στόχοι:Οι μαθητές να έρθουν σε επαφή μαζί με το αληθινό πρόσωπο του υπερήρωα και να συσχετίσουν τους δικούς τους φόβους με τους δικούς του, να αντιληφθούν τις συνέπειες που μπορεί να έχει στη ζωή κάποιου, η αδυναμία του να διαχειριστεί τον φόβο της αποτυχίας, να αναρωτηθούν αν υπάρχει άλλη επιλογή εκτός από την αποφυγή, το ψέμα και την απομάκρυνση και να προτείνουν λύσεις για τον ήρωα. 

Δραματικό περιεχόμενο:
Σε μια πόλη του μέλλοντος ένας επιστήμονας κατασκευάζει τη στολή που μπορεί να κάνει έναν άνθρωπο υπερήρωα. Ο ανιψιός του επιστήμονα δέχεται να φορέσει την στολή, να γίνει ο Άνθρωπος –Αράχνη, γνωστός ως Spiderman, και να αναλάβει το έργο του μαχητή κατά των εγκλημάτων. Ο νεαρός αυτός μαθητής του γυμνασίου, φορώντας την υπερ-στολή, ζει έναν άλλον κρυφό εαυτό, και βιώνει την αίσθηση της υπεροχής και της τελειότητας, όμως παράλληλα νιώθει μοναξιά και μελαγχολία, όπως και στην πραγματική του ζωή. Ξαφνικά εξαφανίζεται από όλους και ο επιστήμονας θείος του καλεί τους μυστικούς του πράκτορες να αναλάβουν την εύρεσή του και να τον καλέσουν πίσω στο «καθήκον». 


Σχεδιασμός και Εμψύχωση Προγραμμάτων : Ευρυδίκη Σαμαρά, Θεατροπαιδαγωγός, Θεατρολόγος, Ηθοποιός 
Σύντομο Βιογραφικό: Είναι Απόφοιτος της Ανωτέρας Σχολής Δραματικής Τέχνης, του Εθνικού Θεάτρου (Αθήνα, 2002), του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών (Καποδιστριακό Παν. Αθηνών, 2009) και του Μεταπτυχιακού Διπλώματος, «Σπουδές στην Εκπαίδευση»-“Educational Drama”, Post Graduate Diploma, Kολλέγιο Trinity, Πανεπιστήμιο Δουβλίνου (2012). Από το 2006, έχει αναλάβει την εμψύχωση θεατρικών εργαστηρίων για παιδιά, από την νηπιακή ηλικία μέχρι και την εφηβεία, χρησιμοποιώντας το θεατρικό παιχνίδι, την μουσικοκινητική και το εκπαιδευτικό δράμα, καθώς και τη δημιουργία παραστάσεων με παιδιά. ‘Εχει εργαστεί ως ηθοποιός και performer, από το 2002 μέχρι σήμερα, σε παραστάσεις για ενήλικο και παιδικό κοινό στην Αθήνα και στην Κύπρο, με κύριο προσανατολισμό το χοροθέατρο και το σωματικό θέατρο. Εχει παρακολουθήσει πολυάριθμα σεμινάρια πάνω στο Εκπαιδευτικό Δράμα και το Θέατρο για την Εκπαίδευση, πάνω στο σωματικό θέατρο, το σύγχρονο χορό και την δημιουργική κίνηση. Από το 2014 κατοικεί στην Χαλκίδα Ευβοίας.

Στοιχεία επικοινωνίας:

Τηλ.: 6936458852 και 2221116790

e-mail: evrifrikis@gmail.com



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια ελέγχονται από τους διαχειριστές του ιστολογίου για υβριστικό, προσβλητικό ή ρατσιστικό περιεχόμενο, πριν εμφανιστούν δημόσια. Δε θα δημοσιεύονται, επίσης, σχόλια που περιέχουν προσωπικές επιθέσεις χωρίς πολιτικό περιεχόμενο.

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΩΝ

1. Γράψτε το σχόλιό σας στο σχετικό πλαίσιο.
2. Γράψτε τα στοιχεία της λεκτικής επαλήθευσης (λατινικοί χαρακτήρες).
3. Aπό τη λίστα Eπιλογή ταυτότητας επιλέξτε Όνομα/Διεύθυνση URL και γράψτε το όνομα ή το ψευδώνυμό σας (δε χρειάζεται να συμπληρώσετε το πεδίο Διέυθυνση URL).
4. Πατήστε στην επιλογή ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ.
5. Ελέγξτε αν εμφανίστηκε το μήνυμα επιβεβαίωσης στο πάνω μέρος του παράθυρου σχολιασμού.